Beton Bariyer / New Jersey ; Trafiğin emniyetli şekilde yönlendirilmesinde kullanılan yol ayırıcı ve kazalarda koruyucu özelliği olan prekast beton elemanıdır. iş güvenliği için beton bariyer.
.Beton Bariyerin Avantajları:
· Beton bariyere çarpan araç büyük olasılıkla takla atmaz ve ters yöne geçmez.
Bunda bariyer kesit ve yüzeyinin özel geometrisi ve biçimlendirilmis olması rol
oynar. Çarpan aracın tekerlekleri kısmen yol yüzeyinden ayrılır, araç bariyer
yüzeyinde kalır, yön değistirmez ve yavaslar. Dolayısı ile olası hasar enaza
iner.
· Beton bariyer çarpan aracın takla atmasını ve ters yöne geçmesini önlerken
karsı yöndeki araçların ve çevredeki ağaçların, aydınlatma direkleri vb
tesisatın da hasar görmesini engellemis olur.
· Beton bariyer veya bariyer zinciri araç çarptığında bir miktar ötelenerek
araçtaki çarpma etkisini daha da azaltır.
· Portatif beton bariyerler, tek veya biribirlerine bağlı elemanlar olarak istenilen
yere tasınarak çok amaçlı olarak kullanılabilirler.
· Beton bariyerin ömrü 40 -50 yıldır. Yüksek dayanımı ve kütlesi dolayısı ile
servis ömrü süresince çarpmalardan fazla etkilenmez ve yıpranmaz .Dolayısı
ile çelik bariyerlere oranla çok daha ekonomiktir. Donma – çözülme etkisine
karsı betonda hava sürükleyici katkı kullanılması ve buz çözücü tuzlara karsı
koruyucu tabaka uygulanması yeterli olacaktır.
· Beton bariyerler çok amaçlı kullanılabilir. Bankettekiler çevre için ses yalıtımı
sağlarken refüjdekiler yüksekliklerine bağlı olarak karsı trafiğin farlarını
perdelerler.
· Beton bariyerlerde üretim sırasında alt kısımlarında bosluk birakarak veya yola
aralıklı yerlestirilerek yol dısına doğru yüzey drenajı ve kar küremesi
sağlanabilmektedir.
· Arastırmalara göre daha masif olan beton bariyer psikolojik olarak sürücülerin
daha dikkatli araç sürmesini sağlamaktadır.
· Betonun ana maddesi olan çimento yurt içine dağılmıs 46 fabrika ve 18
öğütme tesisinden kolayca temin edilebilen, tamamen yerli bir üründür.
Çelik Bariyerlerin Dezavantajları :
· Çelik bariyerlerdeki yatay bağlantı elemanları veya çelik halatlar ve
aralarındaki bosluklar çarpan bir aracın takla atmasını veya karsı yöne
geçmesini kolaylastırır. Bu da aracın, karsı yöndeki trafiğin ve çevredeki direk
veya ağaç gibi seylerin daha fazla zarar görmesi anlamına gelir.
· Çarpma sırasında çelik bariyerin kopan parçaları, özellikle yatay elemanlar,
dikmelerden ayrılarak bir mızrak gibi araç içindekiler için büyük tehlike
olusturur. Araç bariyer bosluklarına sıkısarak daha fazla hasar görebilir.
· Çelik bariyerler sabit olduklarından baska yerlere tasınamazlar.
· Çarpılan çelik bariyerlerde hasar olusur. Deforme olan veya parçalanan
bariyerin onarılması veya tamamen yenilenmesi gerekir. Bu da is ve zaman
kaybına ilaveten, yüksek maliyet getirir, ayrıca bariyerin yeri bir süre
korumasız da kalabilir.
· Yatay elemanların veya çelik halatların aralarındaki bosluklar dolayısı ile çelik
bariyerler ses yalıtımında ve karsı trafiğin ısıklarını perdelemekte etkili
değillerdir.
Sonuç
Çelik veya çelik halat yol bariyerleri ile beton yol bariyerlerinin yukarda özetlenen
kıyaslaması ve diğer ülkelerdeki uygulamalar beton bariyerin daha etkili koruma
sağladığını ve daha ekonomik olduğunu göstermektedir.
Ülkemiz yollarında meydana gelen trafik kazalarının neden olduğu çok yüksek can ve
mal kayıplarını enaza indirmek için karayollarımızda ve sehir içi yollarda beton
bariyer kullanımını yaygınlastırmak rasyonel bir çözüm olacaktır.
(Kaynak : Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği)
PDF DÖKÜMAN OLARAK İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
Parke taşı, kilit taşı, kilitli parke, kilit parke, taş parke, bahçe taşları, üst yapı, çevre düzenleme, çiçeklik, çim taşı, şev taşı, kaldırım taşları, bordür taşları, kilittaşı, kilitli taş, beton parke taşı, oluk taşı, yağmur oluğu, oluklu taş, kanal bordürü, kilit taşı fiyatı, bordür fiyatı, beton bordür, parke taşı fiyatı, şev taşı fiyatı, çim taşı fiyatı, bordür nedir, refüj bordürü, çim bordürü, yol bordürü, bahçe bordürü, bordür ölçüleri, andezit, doğal taş, granit taşı, Arnavut kaldırımı, kaldırım taşı, karayolu bordürü, çiçeklik, dikdörtgen taş, prizma taş, karo, çini, belediye bordürü, yol taşları, ataşehir, pendik, kadıköy, Maltepe, Ümraniye, tuzla, Üsküdar, belediye, inşaat, kaplama, döşenmesi, ihale, izmit, Adapazarı, saski, isu, gebze, kartal, Beykoz, kavacık, drenaj taşı,